fbpx

054-4435333

האם כדאי לעשות ציפוי ננו לרכב – המדריך האולטימטיבי שיענה לכם על כל השאלות על ציפוי ננו או בשמו האמיתי ציפוי קרמי

By Itay Marom

ציפוי ננו קרמי לרכב הוא ציפוי שיכול לגרום לרכב שלכם להיראות הרבה יותר טוב וגם לשמור עליו. רוצים לדעת עוד? מוזמנים לקרוא את המאמר

האם כדאי לעשות ציפוי ננו לרכב – המדריך האולטימטיבי שיענה לכם על כל השאלות על ציפוי ננו או בשמו האמיתי ציפוי קרמי

במאמר זה נענה על השאלות הבאות:

– מה ההבדל בין ציפוי ננו קרמי לווקס?

– מה היתרונות של ציפוי ננו קרמי?

– האם ציפוי ננו קרמי עמיד לשריטות? 

– כמה זמן מחזיק ציפוי ננו קרמי?

– כמה עולה ציפוי ננו קרמי?

1. מה ההבדל בין ציפוי ננו לקרמי לווקס?

ווקס לרכב הוא אחד ממוצרי הטיפוח לרכב הוותיקים ביותר ונמכר מסחרית כבר משנת 1944! בשנת 1969 חברת דו פונט החלה לייצר ווקס פולימרי.

ווקס מספק לרכב ברק עמוק והידרופוביות לתקופת זמן של מס’ שבועות.

ווקס עשוי מקרנובה שהינה חומר טבעי או מחומרים פולימרים סניטטיים.

ציפוי ננו קרמי לעומת זאת, עשוי מתרכובות חומרים כגון פוליסילזן, סיליקה אוקסייד, סיליקה קרבייד וכו’ אשר לאחר היישום מתקשות על צבע הרכב לשכבת הגנה שקופה וקשיחה שהיא בעלת עמידות גבוהה ביותר למפגעים כימיים וסביבתיים (בהשוואה לווקס). ציפוי ננו קרמי מספק הגנה שיכולה להחזיק שנים רבות אם בעלי הרכב יקפידו על שטיפה תדירה אחת לשבועיים וישתמשו בקביעות באוטמי צבע שמסייעים להאריך את חיי הציפוי הננו קרמי.

לסיכום, ווקס צריך ליישם אחת לכמה שבועות, ציפוי ננו קרמי ניתן ליישם אחת לכמה שנים.

 

2. מה היתרונות של ציפוי ננו קרמי?

לציפוי ננו קרמי יש יתרונות רבים, התועלות העיקריות בסוג זה של ציפויים הן א. מראה ב. הגנה.  
זהו הפירוט המלא של יתרונות ציפוי ננו קרמי:

– ברק עמוק   במיוחד! 

– שטיפת הרכב ובמיוחד הניגוב יהפכו לקלים ביותר.

– מאט משמעותית נזקים מקרני השמש.

– הגנה ממפגעים כימיים: ציפוי ננו קרמי עמיד מפני מפגעים כימיים בטווח PH של 2 עד 12. 

עם זאת, יש לשים לב שחשיפה ממושכת יכולה להשאיר סימנים על הציפוי, עם זאת, תפקיד הציפוי הוא לשמש שכבת מגן ש”חוטפת” במקום שהצבע שמתחתיה יינזק. לכן במידה וראיתם לשלשת ציפורים, נגבו אותה בהקדם ואל תמתינו לשטיפה הבאה!

3. האם ציפוי ננו קרמי עמיד לשריטות?

התשובה הקצרה היא לא! ציפוי ננו קרמי אינו מספק הגנה משריטות.
אבל, וזה אבל גדול! 
– ציפוי ננו קרמי בחלק מהמקרים יהיה קשיח יותר מהלכה של הרכב! לכן יהיה עמיד יותר לשריטות קלות שבדר”כ יגרמו תוך כדי שטיפת הרכב.
– דור חדש של ציפויים קרמיים ממוקדים בקשיחות גבוהה יותר תודות להרכב כימי מיוחד ושילוב של חומרים בתוכם, ולכן הם מספקים קשיחות גבוהה יותר משמעותית מציפויים אחרים/קודמים.
 
דוגמא טובה לציפוי ננו קרמי מהדור החדש הוא Nanolex Cerabide , ציפוי זה משלב בתוכו Si-Carbide וחלקיקי זכוכית מיקרוניים שביחד מספקים קשיחות מוגברת.
אם אתם מחפשים עמידות מלאה לשריטות, כנראה שאתם צריכים ציפוי PPF או ציפוי ויניל.
 

4. כמה זמן מחזיק ציפוי ננו קרמי?

ציפוי ננו קרמי יכול לספק עמידות של שנים רבות. העמידות כמובן תלויה בסוג הציפוי עצמו, כלומר מה העמידות עליה היצרן מצהיר (שימו לב תמיד שטווח זמן/ק”מ זה הוא המקסימאלי). מעבר להצהרת היצרן אלה הגורמים אשר יכולים להשפיע על משך העמידות:

– שטיפה ותחזוקה: מומלץ לשטוף את הרכב אחת לשבועיים (בתנאי מזג אוויר עם זיהום רב אחת לשבוע עדיף)

   עם שמפו בעל PH ניטרלי שאינו מכיל ווקס. שימוש באוטם צבע קרמי שמתאים לשימוש כשכבה עליונה על

   ציפויים, כגון Nanolex SiSplash יסייע משמעותית להארכת חיי הציפוי. 

שימוש בממיס מתכות/מסיר מזהמי מתכת, כגון Nanolex Wheel Cleaner & Iron Remover אחת ל 3 עד 6 חודשים גם כן יסייע משמעותית להסרת מזהמים שיכולים “לחסום” את ההידרופוביות של הציפוי ובכך להקטין את האפקטיביות שלו.

– מרחקי נסיעה וחניה: רכבים עם ציפוי ננו קרמי שחונים בחניה תת קרקעית ונוסעים מס’ מעט של ק”מ בשנה ישיגו עמידות גבוהה יותר מבחינת משך העמידות לעומת רכבים שחונים בחוץ 24/7 ונוסעים מרחקים גדולים בשנה. כלומר, ככול שהרכב חשוף יותר משך ההגנה יתקצר.

5. כמה עולה ציפוי ננו קרמי?

ציפוי ננו קרמי הוא חלק מתהליך עבודה שאורך מס’ שעות עד מס’ ימים, תלוי בסוג הרכב (גודל, מבנה) ומצב הרכב ולכן המחיר של ציפוי ננו קרמי אינו קבוע.

כדי ליישם ציפוי קרמי על רכב, יש לבצע תהליך דיטיילינג מלא לרכב הכולל:

– שטיפת דיטיילינג מלאה, כלומר שטיפה רב שלבית הכוללת שימוש בשמפו קדם שטיפה, שמפו עדין לרכב, 

– ניקוי ג’אנטים 

– שימוש בממיס מתכות (מסיר מזהמי מתכת) לניקוי מזהמים מהצבע לפני שימוש בפלסטלינה

– ניקוי מזהמים מכאני עם פלסטלינה לרכב

– ניגוב

– פוליש ע”פ הצורך, כשזהו בעצם השלב המרכזי שישפיע מאוד על העלות. ככל שצריך לעשות יותר זמן פוליש, כך העלות תעלה משמעותית. השאלה שרובכם שטח שואלים עכשיו היא למה לבצע פוליש לרכב חדש שרק יצא מהסוכנות? ובכן, תתפלאו, אבל ברוב המקרים, הסוכנות שטפה את הרכב בצורה לא מקצועית, דבר שהשאיר על רכבכם לא מעט מיקרו שריטות הנקראות באנגלית סוורלים – Swirls וגם אם הרכב נקי מהם, שימוש בפוליש עדין, יגביר משמעותי את הברק של הרכב, יחליק את פני השטח ויאפשר קשר חזק יותר של הציפוי עם הצבע. 

לכן פוליש הוא שלב חובה לפני יישום של ציפוי ננו קרמי גם ברכב חדש.

– שלב אחרון לפני יישום הציפוי הוא ניקוי שאריות הפוליש עם חומר ניקוי ייעודי.

תהליך זה אורך לא מעט שעות ויכול מאוד להשפיע על העמידות של הציפוי שייושם על הרכב.

מעבר לעלות העבודה, סוג הציפוי גם יכול להשפיע על התמחור מכיוון שלכל ציפוי ננו קרמי יש עלות שונה בהתאם ליצרן/דגם/עמידות מקסימאלית.

לכן, כשאתם מחפשים מקום לביצוע ציפוי ננו קרמי, בקשו מידע מלא על תהליך העבודה, בקשו לדעת איזה ציפוי ננו קרמי ייושם על הרכב שלכם ובדקו גם באתר היצרן, מה היצרן מצהיר על המוצר שלו.

לסיכום, ציפוי ננו קרמי הוא פתרון מעולה למי שמעוניין שהרכב שלו יראה טוב יותר משאר הרכבים, שמעוניין בכך ששטיפת הרכב תהיה קלה יותר, אבל מבין שזה אינו פתרון קסם שעמיד בפני הכל ואינו דורש תחזוקה מינימאלית. לגבי העלות, תזכרו שאין מתנות חינם וציפוי ננו קרמי הוא לא משהו שמיושם תוך שעה על הרכב, תהליך נכון שיסייע לקבלת תוצאה איכותית אורך זמן ולכן העלות של ציפוי ננו קרמי לרכב חדש יכולה להיות אלפי שקלים.

ואם קראת עד לכן, קחו לכם עוד כמה דקות לצפות בראיון עם בעלי חברת Nanolex מגרמניה שהחלה את פעילותה בשנת 2007 מה הם מספרים על עולם הציפויים ומוצרי הדיטיילינג. צפייה נעימה:

שתפו